IBM lanseaza platforma blockchain Food Trust

286 0

Conform relatarilor Forbes, IBM a lansat platforma IBM Food Trust pentru utilizare globala de-a lungul ecosistemului alimentar.

Compania a testat platforma de trasabilitate a alimentelor bazata pe blockchain pentru mai mult de 18 luni. Coordonatorii proiectului au declarat ca vor inrola pe platforma comerciantii cu amanuntul, angrosistii si furnizorii. Acestia au adaugat ca:

“Lansarea marcheaza unul dintre primele momente in care o retea blockchain pentru companii a fost lansata pe deplin la acest nivel”.

IBM a declarat ca platforma cloud de tip “solutie-ca-serviciu” va fi accesibila persoanelor din intreaga industrie de-a lungul lantului de aprovizionare cu alimente.

Unul dintre primii parteneri ai proiectului este Carrefour, un retailer multinational francez, cu 12.000 de magazine distribuite in 33 de tari. Printre alti jucatori importanti in parteneriat mai sunt si Topco Associates si Wakefern. Impreuna, aceste companii opereaza mai mult de 15 000 de magazine in intreaga lume. Companii multinationale precum Nestle, Unilever, Kroger si Tyson Foods sunt printre dintre partenerii importanti ai platformei IBM Food Trust.

Societatile participante la platforma au fost nevoite să aiba o abordare deschisa si de colaborare. Acest lucru le-a ajutat sa inteleaga cum va arata in viitor modelul de afaceri distribuit si bazat pe retea.

Bridget Van Kralingen, vicepresedinte la IBM Global Industries, a declarat ca abordarea colaborativa reprezinta modul in care tehnologia blockchain ar putea intari transparenta. Acest lucru ar asigura produse mai bune pentru clienti si, de asemenea, pentru companiile implicate. Ea a mai adaugat:

“Furnizorul de incredere astazi este transparenta si realizarea acesteia in domeniul sigurantei alimentare se realizeaza atunci cand responsabilitatea este impartasita”.

Brigid McDermott, vicepreședinte al IBM Food Trust, a declarat ca platforma IBM Food Trust a abordat cinci provocari critice pentru implementarea tehnologiei blockchain pentru companii.

Cele cinci provocari, conform lui Brigid, au fost: construirea unui ecosistem, crearea unui model de business, asigurarea securitatii datelor si a drepturilor de acces, integrarea cu alte platforme si construirea unui sistem pe tehnologia care a performat cel mai bine pana acum in zona solutiilor pentru companii.

Potrivit lui McDermott, a fost important sa se abordeze toate aceste provocari pentru a se asigura ca toti actorii din ecosistem se simt implicati. Ea a declarat ca a fost foarte important sa se garanteze faptul ca fiecare participant a obtinut o rentabilitate rezonabila a investitiei. Brigid a mai adaugat:

“Pana la urma, nu poti forta oamenii sa faca ceva care nu este in interesul lor. Trebuie sa existe o rentabilitate a investitiei (ROI) evidenta pentru ca toata lumea sa se alature proiectului inca de la inceput”.

 

Sursa imagine: oracletimes.com

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.