Autoritatea britanica de reglementare in domeniul telecomunicatiilor primeste 700.000 lire pentru gestionarea numerelor de telefon in blockchain

354 0

Autoritatea britanica de reglementare in domeniul telecomunicatiilor, Ofcom, a primit 700.000 de lire sterline (912.000 dolari SUA) pentru a cerceta solutiile de tip blockchain pentru managementul telefoanelor fixe din Marea Britanie. Grantul a fost acordat de catre Departamentul pentru Afaceri, Energie si Strategie Industriala.

Intr-un anunt facut de Ofcom se afirma ca, pana in aprilie 2020, actorii din domeniu vor fi invitati “sa incerce portarea si gestionarea a milioane de numere de telefon folosind tehnologia blockchain” intr-o initiativa care implica furnizori din industrie si universitari, precum si alti furnizori de servicii din zona telecom.

Tehnologia blockchain va permite realizarea unor tranzactii de incredere (“portarea consumatorilor”, in acest caz) pentru a “gestiona ciclul de viata al unui numar de telefon prin transformarea datelor pentru a sprijini rutarea apelurilor, precum si gestionarea proprietatii asupra apelurilor vocale”. Blockchain va trata numerele de telefon ca active digitale pentru a imbunatati sistemul de management al numerelor de telefon fixe.

CEO-ul Ofcom, Mansoor Hanif, a declarat despre acest nou proiect:

“Vom lucra cu industria pentru a explora modul in care tehnologia blockchain ar putea face mai rapid si mai usor pentru clienții de telefonie fixa sa schimbe furnizorii, pastrandu-si în același timp numărul de telefon – precum si reducand apelurile nesolicitate. Vom extinde cercetarea si in alte domenii in care tehnologii inovatoare, cum ar fi blockchain, ar putea fi aplicate in beneficiul consumatorilor”.

Solutia blockchain

Exista 1 miliard de numere de telefon fixe disponibile in Regatul Unit, inclusiv cele utilizate si cele rezervate pentru o utilizare potentiala viitoare. Grupurile de numere de telefon vor fi emise in blocuri pe blockchain pentru operatorii de telecomunicatii, care le vor porta (le vor transfera de la un telefon si/sau consumator la altul).

Este de asteptat ca tehnologia blockchain sa reduca costurile de reglementare si cheltuielile companiilor, sa sporeasca agilitatea industriei, sa imbunatateasca experienta clientilor atunci cand vor schimba furnizorii de servicii de telecomunicatii si sa eficientizeze gestionarea și prevenirea fraudelor din domeniu.

Autoritatea de reglementare va construi o baza de date cu numere de telefon, baza de date a carei realizare a fost pana in prezent un esec din cauza costului și dificultatii de a determina mai multe entitati concurente sa colaboreze. Baza de date cu numerele de telefon, plasata pe blockchain, va permite transparenta intre utilizatori si furnizorii de servicii de telecomunicatii.

Industria de telecomunicații este, de fapt, una dintre pietele importante care ar putea sa fie puternic perturbata de inovatiile bazate pe tehnologia blockchain in urmatorii ani. Operatorii de retele mobile au probleme majore de ineficienta in ceea ce priveste sistemele de facturare, de plata si de abonare, care ar putea fi reconstruite complet si eficientizate cu ajutorul tehnologiei blockchain. Proiectele britanice, cum ar fi Diadem, lanseaza un nou tip de retea de telefonie mobila folosind contracte inteligente pentru a combate aceste ineficiente si pentru a revigora industria, in timp ce operatorii existenti cum ar fi KT Corp din Coreea integreaza blockchain in sistemele lor existente.

Un raport al GSMA, organism de reprezentare al operatorilor de telefonie mobila, indica faptul ca operatorii vor investi jumatate de trilion de dolari in cheltuieli de capital pentru modernizarea tehnologiilor in perioada 2018-2020, pregatind industria telecomunicatiilor pentru adoptarea blockchain pe scara larga, daca eforturile timpurii vor avea succes.

 

Sursa imagine: newsbtc.com

Leave A Reply

Your email address will not be published.