Lantul european de supermarketuri Auchan adopta tehnologia blockchain pentru a le permite clientilor sa urmareasca provenienta bunurilor pe care le vinde

445 0

O noua mare companie intra pe piata blockchain pentru a imbunatati serviciile pe care le ofera clientilor sai. Compania multinationala Auchan va lucra pe o platforma dezvoltata pe tehnologia blockchain, care va permite clientilor sa verifice traseul produsele pe care le cumpara din magazin. Informatia a fost recent facuta publica de Auchan printr-un comunicat de presa.

Compania a inceput sa testeze sistemul in Vietnam cu rezultate bune din partea clientilor. Acum, aceasta va fi pusa in aplicare in Franta in anumite regiuni din tara. Utilizatorii vor putea sa utilizeze o aplicatie smartphone si sa scaneze coduri QR de pe anumite produse incluse in programul DLT.

In acest fel, utilizatorii vor avea posibilitatea sa acceseze informatii detaliate despre locul de provenienta a alimentelor si despre cum a fost produs. In momentul de fata, ar fi posibila doar urmarirea morcovilor organici. Pana in decembrie, utilizatorii ar trebui sa poata urmari cartofii, iar pana in februarie planul este de a urmari puiul.

Intentia este de a ajunge si pe alte piete, cum ar fi Spania, Italia sau Senegal. În Italia, oamenii ar avea posibilitatea de a urmari rosiile, iar spaniolii vor putea cauta informatii despre carnea de porc iberiana si fructele locale.

Faza de testare in Vietnam a inclus participarea orașului Ho Chi Minh. In aceasta perioada, compania declara ca 18.000 de porci, 200.000 de pui si 2.5 milioane de oua au fost urmarite prin studiile Auchan Retail Vietnam. Exista, de asemenea, planuri de a adauga tracking pentru vinete, mango si alte produse.

Auchan lucrează folosind o retea blockchain care este cunoscută sub numele de FoodChain. FoodChain este construit pe Hyperledger Fabric si are propriul sau token intern, cunoscut sub numele de CAL. Cu toate acestea, Auchan va folosi doar tehnologia blockchain, mai degraba decat tokenul.

Un purtator de cuvant al FoodChain a comentat:

“Companiile ca Auchan nu vor folosi direct [tokenul], deoarece companiile au nevoie de facturi pentru plati”.

Exista mai multe companii care incep sa adopte tehnologia blockchain si supermarketurile sunt unele dintre ele. JD.com, o importanta companie de comert electronic din China, a luat de asemenea decizia de a implementa un sistem bazat pe blockchain pentru a urmari produsele alimentare pe care le vinde clientilor sai. Carrefour a lansat, de asemenea, un sistem blockchain care vizeaza imbunatatirea cunostintelor pe care le au utilizatorii cu privire la anumite bunuri.

Leave A Reply

Your email address will not be published.